Průběh a dojmy z lednických hodů konce 19. století nám mj. zprostředkovává i spisovatel Vilém Mrštík. Všímá si již početní převahy německé chasy i jejího dominantního postavení na náměstí. S lítostí a smutkem zároveň pozoruje skutečnost, že většina domácí slovácké chasy, ač zachovává svůj kroj, mluví již jazykem německým. „Ti chlapci již nemluvili, ale koktali, v pravém slova smyslu lámali krásnou, tvrdou svoji řeč, kterou je učila ještě matka, bylo těžké podívání na to, jak se jazyk jejich svíjí v nemotorných obratech mateřských slov. Mnohá z nich už ani neznali a nastavovali cizími. Původní jazyk jakoby jim někdo přes noc vyřízl a nový nasadil, tak divně se vyjímala srdci neznámá ta mluva…“
Slovácké hody se udržely v Lednici i v období meziválečném. Problémem však byla malá základna české sedlácké a rolnické vrstvy, ze kterých se rekrutovala svobodná chasa. V letech 1945 až 1951 udávají pamětníci počet krojovaných párů jen kolem šesti. V následujících letech se stávalo zvykem, že kroje se zakupovaly, či častěji jen zapůjčovaly, v sousedních obcích (Charvátská Nová Ves, Hlohovec, ale i jižní obce Podluží – Lanžhot, Tvrdonice).
V současné době i přes různé přístupy k prezentaci a formě folklorního života v obci je již definitivně přijat názor, že Lednice náleží do národopisného regionu Podluží a je nedílnou součástí její západní (charvátské) části. Ve 21. století by měly lednické slovácké hody a kroje opět důstojně navazovat na svou více než dvě století trvající tradici.